Polityka zwrotów i reklamacji

Polityka zwrotów i reklamacji

1. Zwrot towaru. Odstąpienie od Umowy

1. Jeśli nie jesteś zadowolony z zakupu lub zamówiony produkt okazał się nietrafiony, w Krainie Milusi oferujemy możliwość zwrotu zakupów aż do 30 dni kalendarzowych, bez konieczności podawania jakiejkolwiek przyczyny.

2. Sprzedający zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu, jeśli nosi on ślady stosowania, poza podstawowym zapoznaniem się z produktem. Dotyczy to m.in. zabrudzeń, widocznych śladów użytkowania, mechanicznych uszkodzeń, rozerwanego opakowania, braku oryginalnie podłączonych metek itp.

3. Zgodnie z przepisami, zwrotowi nie podlegają produkty, takie jak wyroby medyczne, kosmetyki, smoczki, gryzaki oraz szczoteczki, jeśli po dostarczeniu zostały otwarte z zapieczętowanych opakowań. Naszą firmę obowiązują przepisy ochrony zdrowia naszych Konsumentów i przestrzegania zasad higieny, dlatego taki zwrot jest niemożliwy.

4. Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy Oświadczenie Odstąpienia od Umowy.

5. Powyższe Oświadczenie może być wysłany drogą elektroniczną na adres e-mail Sprzedawcy (sklep@krainamilusi.pl), lub pocztą tradycyjną na adres sklepu. List z Oświadczeniem powinien dotrzeć do Sprzedawcy przed upływem 30 dni od dostarczenia przesyłki Klientowi.

6. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Klientowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Oświadczenia Odstąpienia od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.

7. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.

8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

9. Klient powinien odesłać Towar na adres: Kraina Milusi ul. Podwisłocze 12/115, 35-309 Rzeszów.

10. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, także koszty zwrotu Towaru, jeśli ze względu na swój charakter Towar ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.

 

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Data ..................................................................................

(*) Niepotrzebne skreślić.

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

„Kraina Milusi ul. Podwisłocze 12/115, 35-309 Rzeszów adres e-mail: reklamacje@krainamilusi.pl 

- Ja ............................................................................ informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży sprzedaży:

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

Dane zawieszenia umowy (*) /odbioru (*):

................................................................................................................................................

Imię i nazwisko Klienta:

....................................................................................................................................................................................

Adres Konsumenta:

 ....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

 

....................................................................................................................................................................................

Podpis Konsumenta

(tylko jeśli Klient przesyła formularz w wersji papierowej)

 

2. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy

Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do:

a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,

b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,

c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,

d) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,

e) w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,

f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,

g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,

h) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,

i) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,

j) o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy,

3. Wymiana towaru

Niestety, nie prowadzimy wymiany towarów. Nasz asortyment jest limitowany, w związku z tym, nie możemy zapewnić, że określony produkt będzie dostępny, akurat gdy zechcesz go wymienić.

Zamiast wymiany, możesz zwrócić produkt, a środki zostaną przez nas zwrócone na Twoje kont. Jeśli spodobał Ci się inny produkt, możesz po prostu złożyć nowe zamówienie.

4. Reklamacje, gwarancja, rękojmia

1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.

2. Warunki gwarancji

·        Produkty sprzedawane przez Sklep mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta. Sklep nie udziela żadnej dodatkowej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane Produkty. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej.

·        W przypadku Produktu, na który producent oferuje gwarancję, Klient może reklamować Produkt:

- korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji - w tym wypadku Klient reklamuje Produkt bezpośrednio do gwaranta (podmiotu udzielającego gwarancji), zgodnie z informacjami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej; lub

- korzystając z uprawnień przysługujących mu z tytułu rękojmi.

3. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:

·        Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny;

·        Przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;

·        Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;

·        Żądać usunięcia wady.

4. Reklamacja w Sklepie może być złożona w dowolnym momencie, w przeciągu 2 lat od dnia otrzymania Towaru, jeśli produkt jest wadliwy lub niezgodny z umową. Konsument ma do dyspozycji dwa lata od otrzymania towaru na zgłoszenie wady.

Reklamacje na podstawie rękojmi mogą być składane:

·        w formie elektronicznej na adres: sklep@krainamilusi.pl

·        za pomocą poczty tradycyjnej na adres: Kraina Milusi ul. Podwisłocze 12/115, 35-309 Rzeszów

5. W zgłoszeniu reklamacyjnym złożonym drogą mailową prosimy o zawarcie następujących informacji:

- Imię i nazwisko;

- Adres korespondencyjny (niezbędny w przypadku wysyłki nowego produktu);

- Numer telefonu;

- Adres e-mail;

- Zdjęcie faktury potwierdzającej płatność (w przypadku braku paragonu);

- Krótki opis wady;

- Zdjęcia produktu przedstawiające jego wadę, lub kilkusekundowy film jeśli na zdjęciu nie można uwiecznić wady;

- Zdjęcie numeru seryjnego, jeśli produkt taki posiada;

- Żądanie Klienta w związku z wadą towaru

6. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na koszt Sprzedawcy, na adres Kraina Milusi ul. Podwisłocze 12/115, 35-309.

7. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.

8. Sprzedawca rozpatrzy reklamację z tytułu rękojmi w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia.

9. Zanim odbierzesz przesyłkę od kuriera, sprawdź w jego obecności, czy nie została uszkodzona podczas transportu. Jeżeli opakowanie posiada widoczne uszkodzenia zewnętrzne, zalecamy odmówienia przyjęcia paczki.

10. Jeżeli zauważysz, że zakupiony u nas towar ma wady fabryczne lub jest niezgodny z opisem, prosimy o wypełnienie Formularza Reklamacyjnego

 

WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO

Data: ………………………………………… 

Dane reklamującego: Imię i nazwisko:

....................................................................................................................................................................................

Adres:

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

Telefon kontaktowy:

....................................................................................................................................................................................

Adres Email:

....................................................................................................................................................................................

Dane Zakupionego przedmiotu: 

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

Numer Zamówienia:

....................................................................................................................................................................................

Numer Faktury (z datą wystawienia):

....................................................................................................................................................................................

Zgłoszenie reklamacyjne - Opis usterki:

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

Preferowana forma uznania reklamacji: (Proszę zaznaczyć odpowiedni punkt)

□ zwrotu pieniędzy

□ naprawy

□ wymiany

Dane do przelewu, numer konta:

....................................................................................................................................................................................

 

                                                                                                                                        Podpis reklamującego:

....................................................................................................................................................................................

                                                                                

UWAGA! prosimy o dołączenie dowodu zakupu (faktura)