Regulamin Sklepu "Kraina Milusi"

Regulamin obowiązuje od dnia 3 lutego 2025 r.

Regulamin określa ogólne warunki i zasady korzystania ze sklepu Internetowego Kraina Milusi (zwanego dalej: Sklepem), w szczególności warunki składania i modyfikowania Zamówienia, zakładania i prowadzenia Konta, dokonywania płatności, realizacji dostawy, składania reklamacji, a także inne uprawnienia i obowiązki Klienta oraz Sprzedawcy.

 

1. Stosowane definicje

1.   Regulamin niniejszy regulamin Sklepu Internetowego Kraina Milusi.

2. Sklep  – Sklep Internetowy Kraina Milusi dostępny pod adresem  www.krainamilusi.pl.

3.   Sprzedawca  – Ewelina Kutyła-Stręciwilk, prowadząca działalność pod nazwą Kraina Milusi Ewelina Kutyła-Stręciwilk, pod adresem ul. Podwisłocze 12/115, 35-309 Rzeszów, NIP: 8652314214, REGON: 540734451, e-mail:  sklep@krainamilusi.pl , tel:+48727177587.

4.   Administrator danych osobowych  – podmiot, który decyduje o przetwarzaniu danych osobowych, a także o jego zakresie oraz przeznaczeniu gromadzonych danych. Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.

5.   Polityka Prywatności  - dokument opisujący cele i procedury przetwarzania danych osobowych, jak i prawa osób, których dane dotyczą.

6.   Konsument  – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca uprawnienia do czynności prawnych, dokonująca u sprzedaży nabycia niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością dostępną lub dostępną.

7.   Klient  - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu, w tym w szczególności dokonująca zakupów.

8. Klient Zarejestrowany – Klient, którego łączy ze Sklepem Kraina Milusi umowa o prowadzenie Konta, który, na potrzeby korzystania z funkcjonalności Sklepu identyfikowany jest poprzez logowanie na Konto.

9. Towar  - wszystkie rzeczy ruchome dostępne w Sklepie.

10. Produkt – towar sprzedawany przez Sklep

11. Materiały - wszelkie treści zamieszczone przez Klienta w Sklepie w tym w szczególności zdjęcia, recenzje produktów znajdujących się w asortymencie Sklepu Kraina Milusi.

12. Trwałość towaru  – możliwość zachowania jego funkcji i właściwości w użytkowaniu.

13. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru lub Towarów ze Sprzedawcą, ze wskazaniem istotnych jej warunków, dokonywane przy wykorzystaniu Koszyka.

14. Umowa sprzedaży - umowa zawarta z Klientem na odległość, w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

15. Reklamacja - prawo konsumenta do podważenia określonej przez producenta zgodności opisu zakupionego przedmiotu, bądź usługi ze stanem faktycznym, jeżeli wykryje wadę. Podstawą reklamacji, czyli zgłoszenia wadliwości zakupionego produktu lub usługi, może być rękojmia bądź gwarancja

16. Rękojmia - ustawowa odpowiedzialność sprzedawcy za wady fizyczne oraz prawne sprzedanego towaru

17. Konto  - jedno z usług świadczonych drogą elektroniczną w Sklepie przez Sprzedawcę. Na koncie gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.

18. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości towarów.

19. Newsletter - jedna z usług świadczonych drogą elektroniczną w Sklepie przez Sprzedawcę, polegająca na wysyłaniu informacji marketingowych drogą elektroniczną na podany adres e-mail, po wcześniejszej akceptacji przez Klienta.

2. Warunki użytkowania

1. Wymagania techniczne: Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu krainamilusi.pl oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

  • komputer lub podobne urządzenie z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu: Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Opera, Safari;
  • aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).

2. Zasady zakładania kont: Przeglądanie asortymentu Sklepu Internetowego krainamilusi.pl oraz składanie zamówień przez Klienta na Produkty nie wymaga rejestracji, ale zarejestrowanie się, czyli założenie konta -  jest rekomendowane w celu usprawnienia procesu zamawiania Produktów oraz umożliwienia Klientowi korzystanie z dodatkowych, przeznaczonych wyłącznie dla Klientów Zarejestrowanych, funkcjonalności.

3. W celu rejestracji w Sklepie (założenia Konta Klienta) należy wypełnić formularz rejestracyjny, podając wskazane tamże dane oraz hasło dostępu, a także zaakceptować regulamin Sklepu Internetowego Kraina Milusi i Politykę prywatności Sklepu. Poprzez rejestrację Klient zawiera ze Sklepem umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną mającą za przedmiot prowadzenie przez Sklep Konta Klienta.

4. Dane zamieszczone przez Klienta Zarejestrowanego na jego Koncie nie są dostępne dla innych użytkowników.

5. Sprzedawca stosuje mechanizm plików "cookies", które podczas korzystania przez Klientów ze Sklepu Internetowego, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie Sklepu Internetowego na urządzeniach końcowych Klientów. Każdy Klient może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie mechanizmu „cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu.

3. Zakupy, warunki realizacji zamówień

1. Wszystkie Towary oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie są nowe.

2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.

3. Klient może składać zamówienia na Produkty dostępne w asortymencie Sklepu jako Klient Zarejestrowany (po zalogowaniu się na konto Klienta) lub jako tzw. „Gość” (Klient Niezarejestrowany). 

4. W celu złożenia zamówienia należy:

  • Wybrać Produkt będący przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk "Dodaj do koszyka”, przy czym w razie chęci zakupu kilku Produktów czynność tą należy powtórzyć dla każdego z wybieranych Produktów;
  • Po zakończeniu procesu wyboru Produktów przejść do „Koszyka”, a następnie wybrać typ realizacji zakupu jako: "Gość" lub "Klient Zarejestrowany.
  • W przypadku, gdy zamówienie zostanie dostarczone za pośrednictwem Firmy Kurierskiej: wpisać dane odbiorcy zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa produktu. W przypadku wybrania dostawy przez Firmę Kurierską wymagane jest by Klient dodatkowo podał numer telefonu do kontaktu z kurierem.
  • Wybrać metodę płatności.
  • Wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane do odbioru zamówienia.
  • Kliknąć przycisk „Zamów i zapłać”;
  • W przypadku, gdy Klient Zarejestrowany chce wykorzystać posiadany bon rabatowy - wpisać odpowiednią nazwę bonu.

5. W komunikacji z Klientem (np. w wysyłanych przez Sklep wiadomościach z potwierdzeniem otrzymania zamówienia oraz z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji) jako wartość zamówienia wskazana będzie wartość zamawianych Produktów oraz koszty dostawy (zależne od wybranej przez Klienta formy dostawy).

6. Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.

7. Niezwłocznie po złożeniu zamówienia na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w trakcie składania zamówienia lub w przypadku Klientów Zarejestrowanych, powiązany z  Kontem Klienta, zostanie wysłane potwierdzenie otrzymania przez Sklep Kraina Milusi zamówienia złożonego przez Klienta. Następnie, jeżeli realizacja zamówienia jest możliwa, na adres poczty elektronicznej Klienta wysłana zostanie wiadomość elektroniczna z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji. 

8. W przypadku braku w Magazynie zamówionego Produktu lub braku możliwości realizacji zamówienia Klienta z innych przyczyn, w tym także, jeśli zakup zamówionego Produktu od dostawców Sklepu nie będzie możliwy w czasie przewidzianym na realizację zamówienia, Sprzedawca poinformuje Klienta o zaistniałej sytuacji, wysyłając wiadomość na wskazany przez Klienta adres email.

9. W przypadku zamówienia Towarów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.

4. Ceny Towaru i metody płatności

1. Ceny podane na stronach Sklepu wyrażone są w złotych polskich (PLN), są cenami brutto i nie zawierają kosztów przesyłki. Łączna cena Zamówienia obliczana jest według wyborów dokonanych przez Klienta w formularzu. Zamówienia, zgodnie ze stawkami tam wskazanymi. Cena wiążąca wskazywana jest w podsumowaniu Zamówienia w momencie jego wysłania do Sprzedawcy.

2. Zamówienie należy opłacić w terminie 3 dni roboczych od złożenia zamówienia - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.

3. Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikację, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówień

4. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a) Płatności elektroniczne Przelewy24 - Podmiotem obsługującym obsługę płatności online są Polskie e-Płatności.
b) PayPal
c) Karty płatnicze:
* Visa
* Visa Electron
* Mastercard
* MasterCard Electronic
* Maestro

5. Realizacja zamówienia i warunki dostawy

5. Klient może skorzystać z różnych metod dostawy przesyłki za pośrednictwem firmy GlobKurier, która współpracuje z różnymi przewoźnikami, np. InPost, DPD, itp.

6. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz płatności znajdują się na stronie internetowej Sklepu.

7. Dostawa Towarów ogranicza się wyłącznie do terytorium Polski.

8. Jeżeli przed wydaniem przesyłki Klientowi przez kuriera okaże się, że jest ona uszkodzona, przewoźnik ma obowiązek spisać protokół, w którym określi stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik powinien zrobić to również na żądanie Klienta, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona. 

6. Zestawy prezentowe są kolekcjami limitowanymi, w związku z czym mogą zostać wysłane do Klienta, dopiero po dostarczeniu wszystkich Towarów składających się na zestaw przez producentów tych Towarów.

6. Prawo odstąpienia od umowy

1. Konsument może w terminie 30 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

2. Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy Oświadczenie Odstąpienia od Umowy.

3. Powyższe Oświadczenie może być wysłany drogą elektroniczną na adres e-mail Sprzedawcy, lub pocztą tradycyjną. List z Oświadczeniem powinien dotrzeć do Sprzedawcy przed upływem 30 dni od dostarczenia przesyłki Klientowi.

4. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Klientowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Oświadczenia Odstąpienia od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności.

5. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.

6. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

7. Klient powinien odesłać Towar na adres: Kraina Milusi ul. Podwisłocze 12/115 35-309 Rzeszów.

8. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, także koszty zwrotu Towaru, jeśli ze względu na swój charakter Towar ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.

 

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Data ..................................................................................

 

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

„Kraina Milusi ul. Podwisłocze 12/115, 35-309 Rzeszów adres e-mail: reklamacje@krainamilusi.pl 

- Ja ............................................................................ informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży:

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

Dane zawieszenia umowy (*) /odbioru (*):

................................................................................................................................................

Imię i nazwisko Klienta:

....................................................................................................................................................................................

Adres Konsumenta:

 ....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

 

....................................................................................................................................................................................

Podpis Konsumenta

(tylko jeśli Klient przesyła formularz w wersji papierowej)

 

7. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy

Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do:

a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,

b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,

c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,

d) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,

e) w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,

f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,

g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,

h) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,

i) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,

j) o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy,

8. Reklamacje, gwarancja, rękojmia

1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.

2. Warunki gwarancji

·        Produkty sprzedawane przez Sklep mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta. Sklep nie udziela żadnej dodatkowej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane Produkty. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej.

·        W przypadku Produktu, na który producent oferuje gwarancję, Klient może reklamować Produkt:

- korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji - w tym wypadku Klient reklamuje Produkt bezpośrednio do gwaranta (podmiotu udzielającego gwarancji), zgodnie z informacjami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej; lub

- korzystając z uprawnień przysługujących mu z tytułu rękojmi.

3. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:

·        Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny;

·        Przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;

·        Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;

·        Żądać usunięcia wady.

4. Reklamacja w Sklepie może być złożona w dowolnym momencie, w przeciągu 2 lat od dnia otrzymania Towaru, jeśli produkt jest wadliwy lub niezgodny z umową. Konsument ma do dyspozycji dwa lata od otrzymania towaru na zgłoszenie wady.

Reklamacje na podstawie rękojmi mogą być składane: w formie elektronicznej na adres sklep@krainamilusi.pl lub za pomocą poczty tradycyjnej na adres: Kraina Milusi ul. Podwisłocze 12/115, 35-309 Rzeszów

5. W zgłoszeniu reklamacyjnym złożonym drogą mailową prosimy o zawarcie następujących informacji:

  • Imię i nazwisko;
  • Adres korespondencyjny (niezbędny w przypadku wysyłki nowego produktu);
  • Numer telefonu;
  • Adres e-mail;
  • Zdjęcie paragonu, lub potwierdzenie płatności w przypadku braku paragonu;
  • Krótki opis wady;
  • Zdjęcia produktu przedstawiające jego wadę, lub kilkusekundowy film jeśli na zdjęciu nie można uwiecznić wady;
  • Zdjęcie numeru seryjnego, jeśli produkt taki posiada;
  • Żądanie Klienta w związku z wadą towaru

6. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na koszt Sprzedawcy, na adres Kraina Milusi ul. Podwisłocze 12/115, 35-309.

7. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.

 8. Sprzedawca rozpatrzy reklamację z tytułu rękojmi w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia.

WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO

Data: ………………………………………… 

Dane reklamującego: Imię i nazwisko:

....................................................................................................................................................................................

Adres:

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

Telefon kontaktowy:

....................................................................................................................................................................................

Adres Email:

....................................................................................................................................................................................

Dane Zakupionego przedmiotu: 

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

Numer Zamówienia:

....................................................................................................................................................................................

Numer Faktury (z datą wystawienia):

....................................................................................................................................................................................

Zgłoszenie reklamacyjne - Opis usterki:

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

Preferowana forma uznania reklamacji: (Proszę zaznaczyć odpowiedni punkt)

□ zwrotu pieniędzy

□ naprawy

□ wymiany

Dane do przelewu, numer konta:

....................................................................................................................................................................................

Podpis reklamującego:

....................................................................................................................................                                                           

UWAGA! prosimy o dołączenie dowodu zakupu (faktura)

 

9. Przesyłanie informacji handlowych

1. Dane osobowe, które Klient powierza Sklepowi Kraina Milusi rejestrując się jako odbiorca Newslettera na stronie internetowej sklepu tj. adres poczty elektronicznej Klienta, przetwarzane są w celu dostarczania Newslettera. Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Polityce prywatności Sklepu.

2. Klient może w dowolnym momencie cofnąć wyrażone przez siebie zgody.

10. Ochrona Danych Osobowych

1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.

2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.

3. Założenia Ochrony Danych Osobowych naszych Klientów uregulowane są osobnym Regulaminem. [Polityka Prywatności]

11. Postanowienia końcowe

1. Do Umów zawieranych w Sklepie stosuje się prawo polskie. Umowa zawierana jest w języku polskim.

2. Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest ograniczona do kwoty zamówienia złożonego przez Kupującego.

3. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest ograniczona do dwóch lat od wydania towaru Kupującemu.

4. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

5. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu z ważnych przyczyn technicznych, prawnych lub organizacyjnych, np. zmiany prawa, zmiany płatności itp. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem. Informacja o zmianie będzie się znajdować na stronie internetowej sklepu.

6. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian Regulaminu realizowane są zgodnie z dotychczasową treścią Regulaminu.

 

INFORMACJE KONTAKTOWE

 
Wszelkie pytania należy kierować do nas na adres e-mail sklep@krainamilusi.pl

Nazwa handlowa: Kraina Milusi - sklep pełen radości

Numer telefonu: +48727177587

E-mail: sklep@krainamilusi.pl

Adres firmy: Kraina Milusi Ewelina Kutyła-Stręciwilk, ul. Podwisłocze, 12/115, 35-309 Rzeszów, Polska

NIP: 8652314214
REGON: 540734451
Numer konta: 31 1160 2202 0000 0006 4953 4265

Adres zwrotu towaru (w przypadku odstąpienia od umowy): Kraina Milusi ul. Podwisłocze 12/115, 35-309 Rzeszów.

Adres do wysłania reklamowanego towaru: Kraina Milusi ul. Podwisłocze 12/115, 35-309 Rzeszów.